domnul Ionel

Domnul Ionel are profil pe Facebook. Mândru în fălcuțe, la cei +50 de ani declarați, este însurat (are poze cu nevasta pe cont) și lucrează ca inspector (este irelevant unde). Domnul Ionel face greșeala fatală de a-mi cere prietenia pe Facebook. Eu interacționez pe FB cu următoarele categorii de persoane: una bucată frate, foști colegi de prin diferite școli și organizații, colegi de-ai colegilor și câteva cunoștințe cu relevanță pentru cercul profesional. No bine, fată cu bun simț cum sunt eu, îi trimit un mesaj politicos domnului, cerându-i mai multe detalii despre scopul solicitării… domnul Ionel însă a învățat că pe FB iei la per-tu pe toată lumea, că așa-i modern. Drept urmare primesc două mesaje, unul după altul: primul în care aflu că am fost targetată că “poate se leagă ceva”; secundo, în care, domnul, extrem de nerăbdător, e curios să afle despre mine, cităm “Cum de ai mai avut timp și de viața ta..că de școală..am văzut că ..ți-ai sacrificat mai toată tinerețea..” Ceea ce domnul Ionel nu știe este că eu obișnuiesc să scriu mult și să vorbesc și mai mult, uneori folosind expresii precum Mai du-te mă în p.. mătii de libidinos împuțit!!

Și ca să teoretizăm din acest studiu de caz: FB va începe să atragă tot mai multe gunoaie, în contextul hiper-mediatizării lui și scăderii de trafic pe vechi rețele de dating; să adaugi un prieten în listă e mai simplu decât să ajungi să îl deletezi (1 click vs. 2-3 click-uri) – tendința e de a adăuga persoana, a schimba 2 vorbe cu ea (timp în care deja ești agresat) și de abia apoi de a o deleta; mi-am adus aminte de butonul de panică care ar fi trebuit să existe pentru adolescenți… dar nu l-am găsit (dacă îl găsiți, dați-mi și mie link, vă rog); ar fi util ca butonul de “add a personal message” atunci când adaugi pe cineva să fie obligatoriu (că teoria cum că fiecare adaugă doar persoane cunoscute e depășită de realitate). În concluzie, o seară plină de învățături… Apropo, dacă vreți id-ul domnului de mess, e disponibil… l-am primit fără să îl cer 😀

 

Leave a Reply

