ingredientele unui speach motivațional

După mine o prezentare eficientă este cea care mă face să las orice aș face în acel moment deoparte, să fiu ochi și urechi, să reacționez și la final să plec cu o idee sau cu o atitudine diferită și poate nouă. O prezentare motivațională mi-ar oferi în plus confirmarea unor idei pe care le am și care devin astfel realizabile sau imboldul de a reuși. Doar pentru că ai învățat teoria prezentărilor și ți-ai construit în fața oglinzii un minim de abilități, la care ai adăugat o carte de vizită fancy, nu înseamnă că ești capabil să oferi motivații… Care ar fi cauzele? În primul rând sunt persoane care nu au carismă și care nu reușesc să facă față unui grup de ochi care te privesc cu nerăbdare. Doi, foarte mulți uită principalele lucruri care dau legitimitate unui speach: pasiunea și expertiza. Trei, mulți uită de principiul “surprinde-mă” (eu prefer ideile și abordările noi, partea de conținut și nu neapărat tehnica, respectiv procesul). Lucrul fain la ora actuală este că ai de unde selecta… de asemenea, pe lângă tehnica clasică a prezentărilor, au apărut o multitudine de curente, cu aplicații în prezentări (gen nlp) care îți pot oferi un extra pe partea de comunicare. Dar nu este suficient. De aceea toate cucoanele de la asigurări care mă agresează cu regularitate la telefon, primesc un refuz categoric, oricâte “cârlige” ar încerca… tot din același motiv nimeni nu reușește să-mi vândă periuțe de dinți, felicitări, cărți, cursuri șamd.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s