să folosim împreună și lucruri gratis

Prin copilărie, scara în care am locuit era plină de multe generații de copii, de vârste diferite. Părinții, o parte lucrau prin fabrici, alții, prin servicii. Dacă vreunul era profesor, doctor sau milițian, era fiu/fiică de om extrem de important 😀 (deși nu prea îmi aduc aminte de astfel de cazuri la noi pe scară). În gașca asta uneori se mai trezea câte una să le ceară celorlalte fete de împrumut, ba o pereche de ștrampi, ba te miri ce altă chestie de îmbrăcat. Cam cum vezi prin filme la americani, că-și împrumută o cană de zahăr (nu prea îmi este clar ce fac americanii cu atâta zahăr :P) No bine, n-am priceput niciodată cum e faza cu “să ne împrumutăm” diverse, poate și pentru că am un spirit de proprietate foarte dezvoltat. Privind în retrospectivă, pot înțelege lucrul ăsta între membrii familiei sau prieteni apropiați, în afara acestor cercuri, însă încep să-mi pun diverse întrebări… Mai nou  se poartă acest concept la nivelul comunităților care vor să fie trendy (care se traduce în acest caz cu protejarea planetei, blabla).   Zicea la știri că este o modalitate prin care oamenii sunt mai cumpătați. Da de unde! Cumpătați sunt cei care nu dau banii pe toate porcăriile doar pentru că reclama zice că-s la reduceri…

Tot din copilărie, am făcut parte dintre copiii care au primit o tonă de haine de la rudele lor mai mari. Chestie pe care am urât-o mulți ani, mai ales atunci când blugii mei erau demodați! Dacă m-aș fi născut cu douăzeci de ani mai târziu, aș fi priceput că erau de fapt vintage :))) Și pentru că de multe ori am haine care nu mai îmi plac, obișnuiesc să le dau celor din jur. Mai nou, merg la reciclat sau în ultimă instanță, lângă tomberonul de gunoi. Din acest motiv pot să înțeleg logica demersului cu lucruri gratis: dacă ai ceva funcțional ce nu mai folosești, poate că îi va prii altcuiva. Așa cum o văd însă în momentul de față, este încă o idee bună care ajunsă la hipsteri, devine derizorie… cum altfel să traduc comportamentul unora care și-au luat diferite lucruri doar pentru că erau gratis, ca apoi să le arunce (sau să le ducă înapoi)?

Leave a Reply

