Tehnici de relaxare

0093776debcca93a2e134fc7aaa16daf

Cu ceva vreme în urmă am primit un cd cu muzică de relaxare de la o prietenă. Cadou pentru ziua de naștere. Mișto colecția muzicală de pe el, cu toate acestea n-am reușit să mă relaxez ioc, ba, dimpotrivă, mi-a creat o stare și mai nasoală… De unde am tras concluzia că 1, probabil sunt o ciudată și 2, că relaxarea asta, ca multe altele, se atinge diferit de fiecare persoană în parte. De exemplu ultima dată când am reușit ceva de acest gen, a fost în timpul unei sesiuni de fitness, pedalând nonstop timp de 5 minute 🙂

Frumoasă teoria, dar ce facem cu practica? Ne mai trebuie puțină voință, combinată cu abilitatea de a-ți înțelege problemele și pe tine. Și asta este de fapt o altă teorie :)))

Mă gândesc că de fapt noi singuri ne-am făcut-o cu propria mână. Ne-a trebuit conectare nonstop, acces la tone de informație, viteză șamd și nu am luat în considerare efectele. Și în momentul în care viața ta nu se învârte doar în jurul fripturii și berii, provocarea de a fi la curent cu toate cele este dublă… de aici adrenalina menținută la cote maxime și incapacitatea de a te relaxa.

Lucruri care au funcționat la mine:

– seriale – cu polițiști, cu avocați sau medici. Cu cât mai stupide, cu atât mai bine.

– sport – mișcarea de orice fel, în special cea cu puțin efort face bine la orice. În cazul meu înotul este pe primul loc.

– ieșit în natură – verde, mai mult verde, foarte verde.

– lucrurile mărunte – de ex. o limonadă băută pe terasă la Sibiu, atunci când nu trebuie să alergi dintr-o parte în alta.

– pauzele – acel moment în care îți bagi picioarele 🙂

Ar mai fi vreo două, dar sunt din categoria 18+ :))

Nu înseamnă că ceea ce a funcționat la un moment dat, va funcționa forever. Dar aici intervine frumusețea procesului și a organismului uman, capabil să se adapteze la tot felul de condiții și contexte cu o viteză mai mare decât putem noi crede. 🙂

Leave a Reply

