yes!

cbc20f0523db1d9b7d5c88c8a7e7190f

înainte de a începe seria de povești despre o parte din culorile Turciei, o scurtă prefață.

Atunci când pleci la drum fără prea multe planuri, ai șansa de a trăi mult mai multe experiențe. Eu am avut doar vreo două idei în minte, înainte de a cumpăra biletele de avion: de a schimba idei cu alți lucrători de tineret de prin Europa și de a înțelege mai bine ce o fi însemnat “șoc cultural” pentru voluntarii pe care i-am avut în ultimii doi ani.

Bineînțeles că odată cu vârsta avem foarte multe tipare și idei preconcepute. Eu am încercat să le las deoparte sau cel puțin să-mi îndrept atenția spre lucruri care mi s-au părut interesante. Combinat cu faptul că nu am avut internet pentru multe zile, a fost o experiență cu multe provocări personale.

Una peste alta mi-a confirmat câteva lucruri pe care le știam deja:

– organizațiile din România se pot raporta la ora actuală la nivelul european; avem know-how, idei și voluntari cu potențial similar; păcat că statul nostru ne bagă doar bețe în roate;

– libertățile UE sunt mai evidente și avantajele lor mai ușor de înțeles atunci când călătorești în spațiul non-UE;

– orice experiență personală depinde de atât de mulți factori (context, vârstă, personalitate, experiențe anterioare etc.) încât nu cred că există două persoane cu experiențe similare 🙂

Leave a Reply

