Progresăm și noi?

Azi am văzut în Centrul Civic containerele pentru colectat haine și mi-am amintit de vremurile de acum 10-15 ani, când vesticii trimiteau tiruri cu ajutoare în România. Și acum există persoane care fac lucrul acesta, din varii motive, discutabile. Ceea ce este sigur este un lucru pe care îl susțin de mulți ani: în țară există resursele necesare pentru a rezolva foarte multe probleme, inclusiv cele sociale. Câți dintre noi nu facem curat în dulap măcar o dată pe an? Poți să arunci aceste haine, le poți recicla sau le poți dona celor care nu au posibilități materiale. Lucru care în Germania se întâmplă de ani de zile, în România se află de abia la început. E stupid, știu, ambele țări fac parte din aceeași Uniune Europeană și cu toate acestea uneori decalajele sunt foarte mari. Este iarăși drept că infrastructura de la noi s-a îmbunătățit considerabil. Îmi aduc aminte când veneau partenerii noștri nemți, întotdeauna erau întrebări legate de magazine (că de autostrăzi nu era cazul :)) ). În anul de grație 2013 avem străzi asfaltate, lumină pe stradă noaptea, hypermarketuri și vreo mână de bucăți de drumuri expres numite autostrăzi. Containere pentru reciclat gunoiul și camere de luat vederi în școli. Și cu toate acestea serviciile sunt extrem de slabe, indiferent dacă sunt private sau de stat și atitudinea per ansamblu lasă de dorit. Poate că trebuie să înțelegem că aici trebuie schimbat ceva.  Lucrurile nu se vor întâmpla peste noapte, evident. Însă cred că fiecare este dator să încerce să se schimbe măcar pe el. Eu am făcut lucrul acesta cu mulți ani în urmă când am renunțat la televizor, pentru că refuz să fiu tratată drept tâmpită de niște producători în căutare de audiență și profit. Fac același lucru de fiecare dată când evit să lucrez cu companii sau oamenii fără coloană vertebrală (este extrem de dificil, recunosc și nu imi iese de fiecare dată). Și lista poate continua.

Lucrurile s-au schimbat, este evident. Unele în bine, altele în rău. Întrebare este dacă vrem să rămânem la acest nivel sau ne luptăm pentru altul mai bun?

Leave a Reply

