Filme românești

Am citit un articol drăguț astăzi care lăuda cinematografia românească. Îl găsiți pe BBC. Eu nu mă omor după filmele europene în general, și nici după cele autohtone. Poate pentru că sunt prea dramatice. Poate pentru că nu sunt suficient mediatizate, de când cinematografele s-au transformat în baruri. Mai mult decât atât, în ultimul an cred că pot să număr pe degete câte filme am reușit să văd, chiar și americane. Este o mare provocare să rezist 2 ore, pentru că scenariile sunt jalnice, replicile slabe rău și efectele speciale prea multe.

Lista cu filme românești recente (după 2000) pe care le-am văzut (de la bune la mai puțin bune):

Filantropica

4 luni, 3 săptămâni și 2 zile

Moartea domnului Lăzărescu

California dreamin’

Povești din Epoca de Aur

Occident

După dealuri

Eu când vreau să fluier, fluier

Poziția copilului

Loverboy

Bună, ce faci?

Poker

Minte-mă frumos

Boogie

Și caii sunt verzi pe pereți

Marți, după Crăciun

Sunt curioasă dacă Poziția copilului va reuși să intre în lista filmelor străine pentru Oscar (am ratat știrile din această categorie…)

Leave a Reply

