Cine suntem și ce proiectăm altora

Și un mic ghid despre “selfie”, că și așa este un termen la modă.

Doi domni au creat în 1955 un instrument numit fereastra Johari, care este de fapt un cadran, împărțit în patru, care conține:

– ce știi despre tine și știu și ceilalți

– ce știi tu, dar ceilalți nu

– ce știu ceilalți și tu nu ești conștient

– ce nu știi nici tu, nici ceilalți

image010

Cele patru zone se influențează reciproc; dacă una crește, celalalte scad și tot așa. Cu cât ești mai deschis, extrovert etc. cu atât prima zonă este mai mare… O persoană bună în disimulare și manipulare te va face să crezi că prima zonă este mare, când de fapt va avea probabil extrem de mare partea ascunsă. Teoria aceasta ar trebui să ajute la îmbunătățirea relațiilor și a comunicării sau măcar să explice anumite fenomene 🙂

Rețelele sociale te împing artificial în a comunica la maxim despre tine, prin toate mijloacele posibile (ex. distribuit de poze sau statusuri), lucruri pe care le știi tu și le știu și ceilalți… sau le știi tu, dar ceilalți nu și e musai să le afle. Devine evident că făcutul de poze autoportret (selfie) în toate ipostazele posibile este un lucru absolut obligatoriu. Etichetatul în poze e din aceeași categorie (ce este poza fără etichetă?).

Și dacă este să combinăm informațiile și teoriile, atunci când îți faci o poză ar trebui să te gândești că ceea ce comunicăm noi și ce percep ceilalți despre noi s-ar putea să nu fie același lucru.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s