Gândire critică

Sau le ce lipsește tinerilor noștri. Capacitatea de a se informa, a cerceta pro și contra și a emite propriile păreri vis-a-vis de un subiect sau altul. Analiză și reflecție, care nu se învață la școală, că memorarea ocupă tot timpul. Două exemple elocvente:

1. Un puști de 17 ani scrie pe blogul personal despre motivația sa pentru a fi raw-vegan. Motivația constă într-o listă lungă de argumente luate copy-paste de pe alte bloguri. Dacă își dorea să aibă trafic, no bine, cred că a obținut mai mult decât dorea, pentru că reacțiile nu au întârziat să apară (și n-au fost prea mișto). E cam aiurea să scrii despre lucruri pe care nu le știi (și uneori nici nu le înțelegi). De exemplu dacă acum m-aș apuca să scriu despre sarcină, eu care nu am copii. Sau despre creșterea viermilor de mătase. Cam așa și cu kinderul. Care din punctul meu de vedere n-are nicio convingere. Doar un blog.

2. O puștoaică de 15 ani fuge de acasă la mănăstire, pentru că vine sfârșitul lumii. Sper să se facă măcar un film care să câștige la Cannes. Adică să iasă și ceva pozitiv din toată știrea asta. Pentru că puștoaica are clar probleme majore, familia este una din probleme, iar biserica, după cum a rezultat, a făcut rahatul praf. Încă n-am citit nici știre din care să rezulte ca DGASPC s-a autosesizat și că are deja pregătit un plan de intervenție pentru familie și minoră.

3 thoughts on “Gândire critică

1. Povestea pustoaicei de 15 ani chiar s-ar preta perfect unui scenariu de film danez sau norvegian, ei avand oricum o predispozitie in abordarea acestor teme. Cat despre opinii, intr-adevar, ele nu se pot forma in anii de scoala pentru simplul fapt ca libertatea de exprimare in cadrul invatamantului nostru nu prea exista…este, de fapt si de drept, ingradita. Si-o spun din proprie experienta, avand de curand o discutie care a degenerat total cu profesoara de religie, chiar daca-n ultimul an de liceu se presupune ca atat noi, cat si profesorii suntem capabili in a purta o discutie bazata pe argumente.

2. 1. “Pustoaica” de 15 ani nu a fugit pentru ca se apropie sfarsitul lumii ci pentru ca nu mai facea fata presiunii. 2. Manastirea, din punctul meu de vedere, e un loc numai bun de refugiu si bate de departe consumul de droguri sau orice alta forma de degradare morala.