Să reacționăm? Să nu reacționăm?

Uneori când văd chestii scrise agramat pe rețele sociale, reacționez, corectând persoana respectivă. Mai ales dacă respectivul/a comunică profesional, în numele unei organizații. Spuneți-i deformație profesională. Când văd tot felul de articole și idei distribuite, mă gândesc că fiecare are dreptul la propriile opinii, drept urmare e cam aiurea să intrăm în dezbateri doar pentru că fiecare crede altceva. Zilele trecute am văzut însă un voluntar sharuind o aplicație de facebook care se cheamă “vezi cine e prietenul tău retardat”. Nu văd care este valoarea adăugată a acestei aplicații și de ce un tânăr care voluntariază și se presupune că are acces la altfel de informații și atitudini ar favoriza distribuirea unui astfel de mesaj negativ. Pe mine primul care m-ar face prietenă retardată ar sfârși în chinuri. Drept urmare am reacționat și am comentat că nu e prea funny. Poate dacă în loc să dăm like ca gloata am începe să reacționăm și să folosim tehnologia, s-ar mai face puțină curățenie pe net.

3 thoughts on “Să reacționăm? Să nu reacționăm?

  1. Exact. M-am saturat si de conceptia “merge si asa”, “avem nevoie de voluntari multi pentru ca…” Nu, nu avem nevoie de voluntari fara discernamant. Prefer sa lucrez singura decat sa aleg o persoana fara integritate, simtul valorilor sau al ridicolului. Daca tot e vorba de valoarea educativa a voluntariatului, atunci ea incepe cerand o conduita morala inalta tot timpul, si nu doar cat dureaza festivalul/proiectul. Mi se va spune “dar lucrez gratis, de ce nu ma iei?” Pentru ca valori si pentru ca nu prea cred ca omul se schimba in 24 h…Ca sa parafrazez un meme la moda acum… 🙂

    • Din nefericire unii dintre noi suntem omul negru și cam atât. Căci restul preferă “compromisurile”. Eu aștept cu interes vremurile de după implementarea noii legi a voluntariatului…

  2. Va fi si mai rau. Cu greu poate spune ca ce fac unii voluntari e practica profesionala. Va trebui reglementat si aspectul acesta care e mult prea complicat. Ca sa ti se poata considera practica trebuie sa faci exact ceea ce inveti. Cu toata dragostea si recunostinta pentru voluntari, degeaba lipesti afise cand tu esti student la litere. Nu se cumuleaza….Poate daca traduci ceva BINE am sa pot lua in considerare. Insa aici intervin standardele dupa care se masoara performanta lor…e greu. Va fi nebunie si superficialitate. Nu ca acum nu ar fi.

Leave a Reply

