Povești din Suedia. Partea 1.

Săptămâna trecută am ajuns pentru o săptămână la un curs despre “Documentarea, evaluarea și calitatea în munca de tineret”, finanțat prin Grundtvig și organizat de Keks, care a avut loc în Mölndal/Gothenburg, Suedia. A fost o experiență deosebită, în primul rând profesională. Modalitatea cea mai simplă de a-mi dovedi în primul rând mie că nu-s nebună, că ceea ce am început de vreo câțiva ani și ideile care-s parțial pe hârtie, parțial în capul meu nu sunt povești sf, ci o simplă realitate care funcționează bine mersi nu doar în Suedia, ci și în Estonia, Lituania, Austria și chiar Polonia. Peste tot există centre de tineret în care tinerii au acces gratuit, care sunt finanțate în primul rând de către primării și care desfășoară o multitudine de activități. Deci se poate!!

DSC_0145x

Despre ce am discutat? Despre cum să documentezi munca de tineret, pentru ca apoi să poți folosi informațiile pentru a evalua rezultatele. Despre participarea tinerilor, care în Suedia și Estonia se face inclusiv prin accesul acestora la finanțări pentru activități, simplu de accesat prin intermediul centrelor de tineret. Despre analiza calitativă a datelor, egalitate de gen și creșterea calității. Am vizitat un centru de tineret, am avut ocazia de a lucra în biblioteca și muzeul din Mölndal, de a discuta cu 2 tinere aflate în EVS, de a vizita sediul Eurodesk. Și, cel mai important, de a discuta cu lucrători de tineret din Europa și de a schimba opinii despre munca noastră, inclusiv despre provocările Erasmus plus.

Mi-a prins extrem de bine să ies din mediul românesc în care “nu” este cuvântul de ordine: Și dacă până la finalul anului nu-mi iese ce-am de gând, nu-i bai, biroul mi l-am găsit deja 😛

1466121_10152000879181307_1384209251414014588_n

 

 

Leave a Reply

