Povești din Suedia. Partea a 2-a.

DSC_0178

Oare aș putea să vă povestesc totul dintr-o răsuflare? 🙂 Astăzi despre muzeul și biblioteca de Mölndal, locațiile în care am avut activități. Poate știți, în Brașov Muzeul Casa Mureșenilor și Biblioteca Județeană G. Barițiu sunt partenerii Colors de ceva vreme, pentru că-s două instituții deschise la minte și care printre altele ne găzduiesc cu drag de fiecare dată (cel puțin până în prezent) 🙂 Așa că mi s-a părut normal ca două instituții similare suedeze să fie de acord pentru a găzdui un curs destinat lucrătorilor de tineret.

Muzeul este deschis gratuit pentru vizitatori și conține o expoziție din secolul XX dar și mobilier specific zonei, din secolele 18 – 20. Se află în fosta zonă industrială a orașului, intitulată Kvarnbyn (odinioară zona morilor). Pe mine m-a făcut să mă gândesc cum ar fi să avem în Brașov un muzeul al industriei de odinioară, cu tractoare și camioane (da, și asta e o idee veche pe care o am și care ar merita pusă în practică). Bineînțeles că are un magazin cu suveniruri și un mic restaurant, unde poți lua prânzul.

DSC_0226

Biblioteca…  Imaginați-vă că Barițiu se mută într-un spațiu open, modern, în care la intrare aveți un monitor pe care puteți vedea toate cursele RAT, că dacă vreți să împrumutați o carte o scanați singuri… n-am apucat să văd toate spațiile, însă ce am văzut, mi-a plăcut și mi s-a părut extrem de tineresc și atractiv. Ce mi-a mai plăcut este că au o mică cafeteria în care seniorii fac activități. Dar și că se putea vota deja pentru alegerile europarlamentare și oamenii făceau asta în foc continuu. Dar despre asta, în partea următoare. 🙂

Leave a Reply

