O țară de cuțitari

Nu am priceput niciodată de ce unicele lucruri pe care le poți obține din rețelele de magazine pe punctele ălea prăpădite sunt doar cuțite. Și ălea cumpărate la jumătate de preț. Ce fac românii cu atâtea cuțite? Și le pun în vitrină, între bibelouri și pahare de rachiu? Pe plasmă, în loc de mileu? Sau le păstrează pentru tăiat venele după ce va crește psd-ul impozitele?

Probabil promoțiile cu obiecte prea puțin folositoare, precum cuțitele în cazul de față, sunt direct proporționale cu profitul companiilor locale. În ciuda sărăciei din ce în ce mai evidente, supermarketurile fac încă profituri rezonabile, motiv pentru care nici nu se stresează prea tare. Suratele lor din țări vestice nu o duc atât de bine. Motiv pentru care trebuie să inoveze la maxim pe parte de strategie de vânzări. Și ce poate fi mai eficient decât reducerea de preț?

De exemplu prin magazinele portugheze găsești reduceri la raft – inclusiv de 50% , dar și reduceri pe cardul de fidelitate. Posibil să dea și ăștia cuțite pe puncte, dar mie mi-a sărit în ochi promoția cu jumătate din raionul de haine cu jumătate de preț (Continente – care e Carrefour-ul local).

Sună ciudat nu? Ambele țări au trecut prin criză economică, portughezii au trebuit chiar să se împrumute de bani… și cu toate acestea nivelul de trai este net superior meleagurilor autohtone.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s