Puțină ordine și disciplină nu ne-ar strica

Ieri am stat la trei cozi, ba, chiar patru, adică mai mult de jumătate de oră, într-o căldură înfiorătoare, pentru a depune o cerere la o administrație financiară. Lucrurile ar fi mers mai repede, dacă prima doamnă care mi-a verificat cererea ar fi putut să o înregistreze și să-mi încaseze și plata. Sau dacă cealaltă doamnă de la caserie nu ar fi trebuit să ofere informații și aproape să consilieze oamenii vis-a-vis de cuantumul taxelor. Sau dacă domnul de la registratură nu ar fi făcut și consiliere, deși treaba lui era doar să înregistreze documentele. Sau dacă ar fi fost un roboțel care să preia plățile simple. Sau dacă oamenii s-ar fi putut informa corect de pe internet sau altă sursă.

Bineînțeles că toți timpii aceștia ar putea fi eliminați, dacă cineva ar avea timp (și interes) pentru a face lucrurile în beneficiul cetățenilor. Și dacă cetățenii la rândul lor ar fi ordonați și educați.

Genul ăsta de haos, în proporții diferite se reflectă în întreaga societate. În loc să creăm sisteme în care instituțiile și organizațiile să lucreze împreună și fiecare să-și vadă frumos de partea sa, dublăm, tăiem, amestecăm de nu mai știe nimeni nimic. De asta ajungem în situația de a îngrășa porcul în ajun pentru proiecte în care nimeni nu vrea răspundere, deși toți vor laude.

Eu nu vreau să fac și programe educaționale, să vând și cartofi și să mă ocup de bunăstarea vrăbiilor. Vreau să pot să-mi fac bucățica mea, conform competențelor mele și la o calitate ridicată.

Domnule președinte pe când încep să meargă lucrurile ceas? 😉

Leave a Reply

