Păi pe vremea mea…

ce nașpa sună, zău :)))

Pe vremea mea nu existau simulările. Că se presupunea că din orale, lucrări și teze ai suficiente cunoștinte pentru a trece un test final din materia celor patru ani. Valabil și pentru admiterea la liceu, și pentru bac, și pentru admiterea la facultate. Că nu existau nici dosare, nici repartizări computerizate. Păi și dacă nu dădeai simulări vreo doi ani la rând și nici variantele de teste nu erau publicate pe net (net? da’ crezi că exista net pe vremea aia? :)) ) atunci înseamnă că toți elevii aveau iq-ul cât grinda și erau deștepți-deștepți de tot? Nici gând 🙂 Doar că pe vremea aia oamenii puneau mâna pe carte și învățau. Și făceau exerciții la mate din culegeri. Și citeau. Și discutau. Și mai alergau o tură după minge prin cartier, după care repetau procesul 🙂

Și tot pe vremea mea nici dracu nu învăța religie la școală, ca materie separată, cu profesori de religie și manuale care să te facă să nu dormi noaptea. Eu am prins doar unul sau două trimestre dintr-a opta noua reformă, băgată pe gât elevilor, prin intermediul orelor de dirigenție… pe șeștache, fără semnăturile părinților, fără acorduri; cu cizma în gât și cu amenințări de scăzut nota la purtare. Motiv bun pentru a exersa limbajul tendențios și ironia fină pe sărmanul popă și pe madam diriga, profă de sport :)) În liceu n-am făcut religie și, incredibil, sunt un adult responsabil, produc pentru societate și mă preocupă mai mult soarta celor din jur, decât pe onor distinsa bor. Și dacă aș fi părinte, nu mi-aș da în veci copilul la religie.

e567b72927cb170d803f184d47dd446b

via pinterest.com

Leave a Reply

