Ce s-ar putea îmbunătăți la Grădina zoologică Brașov

credit foto: Grădina zoologică Brașov (facebook)

credit foto: Grădina zoologică Brașov (facebook)

Ieri am profitat de primăvara de afară și am vizitat Grădina zoologică din Brașov. Grădina a fost redeschisă în toamna anului trecut, după lucrări de modernizare și extindere care au costat peste 31 milioane de lei (6,8 milioane euro), din care mai mult de un sfert contribuție de la bugetul local.

În momentul deschiderii primarul declara că este: cea mai modernă grădină zoologică din România şi va deveni şi cea mai vizitată grădină zoologică din România – de aici.  Tot el spunea că la zoo vei putea petrece o zi întreagă – copii, familie, profesori, datorită dotărilor, printre acestea numărându-se un planetariu, spațiu de joacă, o cofetărie, o casă cu ocol (echivalentul gospodăriei de la țară?).

Puncte tari:

– alei renovate, cuști mai mari pentru animale, varietate a animalelor, spațiu de joacă pentru copii în incinta grădinii, pavilion pentru reptile, destul de multe bănci – să te poți odihni și/sau uita în liniște la animale, semnalizarea ok

– pavilionul pentru reptile are o grădină verticală super faină – nu uitați să treceți și pe acolo (i-ar mai folosi și niște plăcuțe cu speciile expuse)

– prețul: 10 lei/adulți (8 lei grup organizat), 5 lei copii (4 lei grup organizat)

– pagina de facebook este funcțională

Puncte slabe:

– gresia care alunecă (decât să alunece, nu mai bine se folosea alt material?)

– toalete (n-am văzut decât la intrarea în grădină, ce faci dacă te apucă nevoile în vârful dealului?)

– regula cu “nu hrăniți animalele” încălcată de vizitatori în mod frecvent (într-o oră am văzut o doamnă în vârstă care a hrănit păsările de curte, plus o pițipoancă care dădea pufuleți cerbilor – trist)

– lipsa vegetației de prin zonă – arată cam deprimant pământul ăla maro, ar fi mai interesant dacă ar fi totul verde

– lipsa locurilor de parcare!!!!!! – traficul în zoo era super lejer, locuri de parcare ioc. Cine a făcut estimarea traficului să-și tragă un glonț în cap, că o merită cu vârf și îndesat. Și să nu-mi veniți cu clasicul “să vină cu transportul în comun” că turiștii vin în autocare și mașini, nu pe jos!

– site-ul nu funcționează

Ce s-ar mai putea face?

– bilete pentru familie (că oricum nu se înțelege de la câte persoane în sus este grup organizat, plus majoritatea celor pe care i-am văzut azi erau familii)

– abonamente pentru familie/ școli/ cei interesați (dacă vrem să atragem clase care să participe la activități și/sau vizitatori frecvenți)

– scos plasticul din zona de joacă pentru copii (eu mă gândesc că dacă tot suntem la zoo putem să-i învățăm pe cei mici și părinții lor despre sustenabilitatea mediului, deci plasticul nu se pretează)

– casa cu ocol să existe pe bune – ori am trecut pe lângă ea și n-am văzut-o, ori este doar un concept sf. Pentru că păsările de curte aveau țarcurile lor, caii și măgarul erau în altă zonă, nurcile idem. Plus în zona respectivă e musai un animator socio-cultural (dacă nu știți despre ce vorbesc, veniți să vă învăț) care să interacționeze cu copiii; altfel de garduri, pentru ca cei mici să poată mângâia animalele, ca o activitate agreată, nu prin gard, fraudulos. Poate așa și animalele ar avea alt tonus și nu ar mai arăta atât de triste…

– activități educative pentru vizitatori – super faină ideea de a petrece o zi întreagă la zoo, dar trebuie să mai ai și ce să faci acolo. Eu am petrecut aprox. 1,5 ore. Dacă aș fi fost cu grupul de copii probabil am fi stat undeva între 2-3 ore. Maxim. Timp în care ai văzut toate animalele – poate unele de mai multe ori, ți-ai făcut suta de selfie-uri, ai dat o tură la locul de joacă și cam atât. Ca să stai mai mult înseamnă să ai ce face – de la colorat, pictat, citit povești până la alte activități mai complexe.

Eu nu sunt fan al grădinilor zoologice, pentru că oricât ai încerca să recreezi habitatul natural al animalelor, gardurile tot rămân. Dar cum știu mulți copii pentru care o vizită la grădina zoologică este un mega eveniment, este fain să avem o grădină zoologică funcțională.

Leave a Reply

