Atât de multe povești, atât de puțin timp

DSC_0053

Ieri m-a întrebat o colegă din grupul din SUA dacă aș putea trăi pe aici și prima idee care mi-a trecut prin cap a fost cum naiba să nu îți placă civilizația? Al doilea lucru este faptul că în acest moment România este situată bine-mersi pe lista țărilor la fel de civilizate (cu toate problemele noastre de acasă), unul din rezultatele aderării la UE. Avem aceleași magazine, mâncăm aceeași mâncare (uneori) fără gust, gândim similar. De asta este musai să ieși din zona ta de confort și să mergi să vezi cum arată viața prin alte părți ale lumii, înainte de a deschide gura și a da curs tuturor prejudecăților stupide pe care le ai…

O altă percepție este legată de timp. Pentru mine care-s întotdeauna conectată la internet și contra cronometru (și agitată ca un pepsi) viața a căpătat o altă dimensiune în momentul în care am aterizat și telefonul meu a murit instant. Fără nicio posibilitate de check-in, poze instant pe facebook, comentarii, sms-uri. Cu baterie la laptop cât să verific rapid emailurile și să transmit un mesaj acasă. Căci hotelurile nu furnizează adaptoare pentru europeni (eu zic că de ofticați ce sunt :)) ). Drept urmare am re-învățat cum este să investești timpul pe care îl ai în a observa lumea din jur (timp în care, bineînțeles am rezolvat problema adaptorului :))) ) Lăsând gluma la o parte, în ultimele zile am avut un program atât de intensiv, încât multi-tasking-ul nu prea era posibil 🙂 Un alt efect a fost că programul contra-cronometru a început să mă irite ușor 🙂

Cum sunt americanii? Prietenoși. Grași. Multiculturali. Știam deja de acasă că oamenii pe aici îți zâmbesc și vorbesc frumos cu tine, dar să îi vezi în acțiune este foarte mișto. Chiar și atunci când te întreabă ce faci și tu ești tentat să le povestești toată viața ta, deși e clar că ce faci e doar o expresie. Tot de acasă știam și că obezitatea este o mega problemă, care vine la pachet cu mâncarea nasoală și plină de chimicale și omg-uri. Dar să vezi cât de grași sunt unii pe aici este traumatizant. La fel, știam de acasă că este o societate multiculturală, ceea ce am învățat în ultimele zile sunt două lucruri: oamenii sunt mândri că sunt un popor de imigranți și foarte multe comunități sunt etnice, chestie care vine la comun cu una din principalele probleme ale societății americane – rasismul.

Până în prezent am avut ocazia să văd Detroit, Toledo și Chicago, plus o comunitate Amish din Indiana, după care mă mut în Kansas, așa că va fi interesant să văd diferențele de la un stat la altul. Și da, după cum știam deja, I am a city girl, deci fan Chicago 🙂

One thought on “Atât de multe povești, atât de puțin timp

  1. Daca esti city girl, nu are cum sa nu iti placa In State. Iar despre obezitate – depinde de la stat la stat. Iar mancarea are gust – depinde unde te duci sa mananci. De cand sunt aici am remarcat cateva lucruri la americani (sau cel putin la cei din California, Arizona si Utah, unde petrec mai mult timp) – sunt prietenosi si saritori, se opresc din ce fac dc li se pare ca ai o problema, respecta legile si duc asta la extrem (lucru bun si rau in acelasi timp), banii sunt Dumnezeul lor, iar cuvantul comunitate are valoarea pe care o stiu eu din carti. Evident, sunt mult mai multe, si bune si rele, si aici si in Romania, insa nu regret nici o secunda ca am ales sa ma mut aici. Regret insa ca nu am facut.o mai devreme.

Leave a Reply

