Greața se combate muncind

Presupunem că eu și prietenii mei avem o casă în care mai organizăm când și când câte o băută, de regulă după ziua de salariu. Uneori mai vin și vecinii, alteori bem în liniște, doar noi între noi – schimbăm doar camerele, ca să nu ne apuce plictisul. Doar că la un moment dat unuia îi trece prin cap ideea de a organiza un an de băute, pe bune, cu muzică mai bună, invitați, curve, toate cele. Culmea, există și unul la Bruxelles care dă bani pentru asta, deși doar peste vreo 6 ani… și cu condiția ca până atunci gașca noastră de prieteni să pună bani din buzunar, să mai atragă încă vreo câțiva prieteni și să crească numărul și calitatea întâlnirilor noastre bahice. Cum se poate face asta?

  • eu și cu prietenii mei ne strângem în jurul unui butoiaș la o discuție înfocată, la finalul căreia decidem că fiecare va contribui cu bani, cu idei, cu sticlele păstrate în sertar pentru zile mai bune; în plus o să îi întrebăm și pe vecini dacă vor să participe și ei și transformăm toată strada în cea mai mare băută din oraș… hell yeah!!
  • eu îi strâng pe prieteni la mine în cameră și îi rog insistent să scoată de sub saltea alcoolul ăla bun, că na, al meu e din ăla spurcat… dar lasă, că la următoarea mărire de salariu, promit că o să cumpăr și eu niște sticle mai bune.
  • eu îi strâng pe prieteni și vecini la mine în cameră, cu niște sticle de apă (că alcoolul ăla spurcat l-am băut singur) și le cer imperios să-mi dea tot alcoolul lor, plus ideile. Când ăștia ridică ochii mari spre mine, le zic vreo două de măsa, că nu așa stau lucrurile la noi în casă. După o zi și o noapte de strofocare și de băute fiecare cu ce-a venit de acasă, îl aduc pe Gigi, alcoolistul de la birtul din colț și-l pun șef de băută. Că el e singurul care știe cum să facă lucrurile. El și gașca lui de la birt. Care nu beau decât pe caiet, niciodată din banii lor de ajutor social, deci trebuie să știe cum stau lucrurile.

Nu știu dacă ne va ieși băuta, dar dimineața când aburii se vor risipi, unii dintre noi ne vom întoarce la muncă. Vom crește salarii mai mari, vom schimba sticlele de duzină pe unele de calitate și ne vom muta în altă casă și în alt cartier. Gigi va fi tot la birt, beat muci, povestind cum în viitor va fi președinte de cvartal. Al șandramalelor dărăpănate în care odinioară se organizau băute între prieteni.

6ba4a012de47e331ba9646998b08f744

Leave a Reply

