O să crăpăm fără fumat?

Nu, nu vom crăpa. 

Am avut ani întregi în care mă întâlneam cu prietena mea la McD, pentru că era singurul spațiu din Brașov unde nu se fuma. Am preferat întotdeauna terasele, spațiilor închise și statul acasă barurilor înecate de fum. Problema majoră prin Ro nu e că se fumează cam peste tot prin bodegi, cafenele, restaurante și alte baruri, ci că acestea nu au un sistem de ventilație corespunzător, așa că dacă scapi de acolo doar cu ochii în lacrimi și nasul înfundat, este imperios necesar ca atunci când ajungi acasă să te bagi sub duș cu toate sarsanalele de pe tine…

În birourile mele nu s-a fumat niciodată (din 2001, ca să ne înțelegem!!), decât în mod cu totul și cu totul excepțional, la vreun eveniment. Și credeți-mă ongiștii și voluntarii fumează de rup 🙂 N-a crăpat nimeni că trebuie să iasă afară, să-și fumeze țigara și să se întoarcă apoi la muncă. Șefa nașpa, ce să-i faci :)))))

Anul acesta am trecut Oceanul cu o delegație europeană, plină de fumători. N-a crăpat niciunul că nu a putut fuma niciunde, în niciun bar sau hotel. Au ieșit toți la aer și cu asta basta. În timp ce băștinașii, majoritatea, fumau pe veranda casei. No bine, cei cu care am avut eu de-a face, fani de nicotină și nițică marijuana, mai mult sau mai puțin legală.

Concluzia e că până o să ne apere statul drepturile, ar trebui să ni le luăm singuri. Trimiteți-i pe fumători afară, fără excepție, nu-i țineți pe copii în spații cu fum, frecventați barurile și restaurantele care sunt de nefumători și trimiteți emailuri politicienilor, măcar o dată pe săptămână cerându-le să modifice nenorocita de lege. Aaa, da, și îi puteți spam-ui pe facebook, dimineața, la prânz și seara 😉 Momentul este cât se poate de prielnic pentru o astfel de modificare la nivelul societății, așa că nu ar trebui pierdută această oportunitate 🙂

05674e3c90e097a3a58ab29e975cfa20

via pinterest

Leave a Reply

