Avem nevoie de o schimbare de paradigmă

Set de asumpții de fond, de concepte, rezultate și proceduri, un mod global de a privi fenomenele, instituit, de regulă, de anumite opere științifice, în cadrul căruia se desfășoară cercetarea („știința normală”) într-o comunitate științifică și într-o epocă istorică. O paradigmă este schimbată atunci când apar anomalii și disfuncționalități care nu mai pot fi rezolvate în cadrul ei. (dexonline.ro)

Primesc săptămâna trecută un plic nou de la anaf. Cu poprire pe cont pentru niște sume virate deja. Pentru care mai primisem un plic cu somație și titlu executoriu cu ceva vreme în urmă. Mă uit la dată, i-a luat aproape două săptămâni să ajungă la mine din centrul civic. Zic, no bine, să dăm o fugă la nebuni, să nu ne blocheze contul și să ne mai ia banii o dată, că alții nu avem. După o coadă și două ghișee, ajung la doamna care a emis hârtia și care îmi spune (după ce verifică în computer) că nu am contul blocat și că sumele se văd în sistem, deci “este ok doamnă”. Azi scot extrasele de cont de la bancă și surprize-surprize, contul meu are mai puțini bani în el, luați de trezorerie exact a doua zi după ce am fost la anaf. Cu furia în gât, plec iar la nebuni; doamna respectivă după ce verifică iar în computer își amintește discuția, dar nu are nicio explicație. Nici colegul din față care-mi explică senin cum trezoreria ia banii pentru că … și de aici n-am mai priceput nimic. Dar nicio problemă, mergeți dumneavoastră la colega de la biroul din mijloc ca ea o să vă facă plata înapoi. După ce o solicitați cu o cerere. Păi stați așa să verific, zice doamna de la biroul din mijloc – și trecem iar prin verificarea pe computer – după care printează câteva hârtii cu penalități și dobânzi. (Apropo, am penalități de prin aprilie, dar anaf deși îmi trimite lunar scrisori, n-a catadicsit să mă informeze). No bine, dar ne faceți totuși plata? Păi după ce verificăm că aveți toate declarațiile depuse. Și la un moment dat, că am și eu un termen de răspuns. Păi cucoană, eu am plăți de făcut până la final de decembrie și nu eu am luat banii din cont de două ori. Dar doar dacă aveți declarațiile depuse. No bine, mergem să verificăm dacă apar declarațiile, că depuse sunt toate. Cu bon de la roboțel, două ghișee deschise din 12 și așteptat înfiorător de mult, deși sunt doar o mână de oameni prezenți. Păi cine v-a trimis aici, întreabă o nouă cucoană. Jes… colegele de dincolo. Într-un final primesc încă o hârtie, din computer, pe care stă scris frumos, de mână că avem bilanț și declarații depuse. De returnat la colega de la biroul de mijloc.

Cât ar fi luat unei singure persoane să verifice sistemul pulii, să-mi înregistreze o cerere și să trimită solicitarea către aprobarea de plată? Cam 5 minute. Toată tărășenia în schimb a durat mai mult de o oră. Cu toți dracii, juma de zi.

Leave a Reply

