Pe când o reformă contabilă?

Am auzit zilele ăstea că se schimbă legea cu ciobanii/ciobăneștii, legea cu fumatul, dar pe când o lege care să schimbe din temelii sistemul contabil?

Recunosc, sunt vinovată: mie mi-a plăcut de Ialomițeanu când ne preda contabilitate prin nu știu ce an de facultate. Păi ce poate fi mai frumos pe lumea asta decât să înveți cum stă treaba cu hârtiile? :)) Mai ales că ling hârtii de mic copil hiperactiv… No bine, n-am ajuns contabil, dar am de-a face cu contabilitatea zilnic. Și mă irită două lucruri: cantitatea de hârtie generată, în condițiile în care discursul public se învârte în jurul a eco-bullshit și redundanța. Ca să dăm un exemplu: pentru o factură e musai de întocmit notă de recepție, că vezi doamne ai recepționat bunurile achiziționate, după care ai bon de consum, că te apuci și consumi bunurile respective. Deci trei documente, care conțin aceleași informații. La majoritatea persoanelor juridice cumperi – recepționezi și dai totul în consum imediat – de ce pușca mea trebuie să scrii de-ți vine rău??? Acesta este doar un exemplu, căci dacă luăm la puricat tot sistemul, o să descoperim o tonă de hârtii inutile, bune doar să justifice gloata de angajați anaf și tot capitolul din COR care cuprinde contabili – experți – auditori șamd.

Mă bucur că i-a dat unui prin cap să elimine ștampilele de pe majoritatea documentelor – motiv pentru care eu pot să-mi printez singură facturile la roboțel (ex. Ikea și Carrefour), dar nu e suficient. Sistemul ăsta contabil de inspirație franceză mi se pare total depășit de vremurile pe care le trăim și poate ar fi cazul să începem să-l regândim cu totul.

Eu prefer totuși să ling înghețată.

Leave a Reply

