Facebook trending nu este chiar organic și campania electorală este jenantă

Dacă v-ați chinuit neuronul ca mine ani la rând încercând să promovați tot felul de chestii colorate pe rețele sociale cu un buget zero, probabil că ați citit cu interes știrea despre editorii facebook (dacă nu, relax, n-ați ratat nimic, carry on 🙂 ) Prin preistoria internetului, lucrurile erau cât de cât frumoase, creșterea organică și direct proporțională cu numărul de prieteni și interesul lor pentru un subiect ca altul și creativitatea zburda pe, prin și între cabluri. Doar că nimic nu este gratis pe lumea asta, nici chiar netul și rețelele sociale, drept urmare facebook și prietenii săi au început să se joace cu tot felul de instrumente, monetizând fiecare secundă petrecută de utilizatori. Între timp Mark are un kinder nou, deci nevoie de bani de pampers, investitorii probabil trebuie să-și schimbe cauciucurile noi la yaht și/sau să-și mai cumpere vreo insulă nouă pentru parașutele de amante neveste, drept urmare organicul nu mai este organic (între noi fie vorba, nu e nici chiar bio, dar asta este o mâncare pentru un alt pește. pardon, articol). Cam de pe vremea când paginile au început să conteze mai puțin decât conturile și like-urile indienilor să se vândă la pachet cu 2 dolărei, putem presupune că băieții creativi de peste Ocean au început să exerseze mâna invizibilă a rețelei sociale. Doar că ne-am prins toți oficial numai în momentul în care s-a dat la tribună că știrile despre republicani sunt ușor manipulate în Trending Topics. Și surprize-surprize, nu doar facebook face asta, ci cam toți – twitter, snapchat șamd. Cum ne afectează această informație? În primul rând când veți avea timeline-ul invadat cu chestii comerciale apărute din senin sau cu informații prea puțin relevante pentru voi personal, să nu vă mai mirați și nici să nu vă dați cu capul de laptop, că nu prea aveți ce face – niște dobi care scriu algoritmul plus niște editori decid pentru valorile dumneavoastră. organic. Din punct de vedere al omului care trebuie să genereze conținut de campanie în tot acest zgomot infernal fără a marca sume substanțiale, cred că unica soluție este de a rămâne de bun simț și nițel creativ.

Și dacă tot am deschis subiectul campaniei, două-trei rânduri despre campania electorală pentru locale. Multă lume – inclusiv eu – este dezamăgită de calitatea candidaților și de faptul că persoanele cu oareșce competențe profesionale nu sunt interesate de a-și asuma responsabilități de reprezentativitate. Pe de altă parte s-ar putea ca anul acesta să vedem un minim al procentelor de participare la vot. Eu cred că noi românii nu prea le avem cu civismul, pentru că nu suntem învățați cu așa ceva – la școală dacă deschizi gura, ți-o iei peste bot, în familie, cam la fel, iar societatea nu și-a construit mecanisme suficiente pentru a sprijini dobândirea de competențe în acest domeniu și toate acestea adunate dau ca rezultat faptele de mai sus. Din fericire există un fel de mișcare de rezistență construită în general pe nervii oamenilor sătui de tot felul de probleme (am văzut rezultate chiar și în Brașov, chiar dacă nu pe subiecte majore, ca de ex. Tetkron) și pe ici-colo, câte o persoană instruită, care știe cu ce se mănâncă subiectul. Pe de altă parte potențialul este uriaș: imaginați-vă ce ar însemna ca toți kinderii de la o anumită vârstă să fie implicați în tot felul de dezbateri, acțiuni, voluntariat, activități pentru a-i familiariza cu tot acest proces de luare a deciziilor de la o vârstă cât mai fragedă; sau de a iniția consultări cetățenești pe bune, nu doar de ochii lumii 🙂 Dar pentru asta este nevoie de o schimbare de paradigmă (no bine, Popa, iar ne iei cu termeni din ăștia? da, iar 🙂 ): de a înțelege că cetățeanul este stăpânul nostru și de a defini binele public. Revenind la campanie, cred că toate rahaturile cu “a lui e mai mică decât a mea” sunt inutile atâta vreme cât tu nu ești capabil să arăți ce știi să faci cu aia mare a ta. Iar evaluarea de probleme nu se face în campanie electorală (și nici nu înseamnă rezolvare de probleme). Cred că până nu vom reuși să comunicăm corect gramatical (da, spațiul se pune după virgulă, nu înainte; da, pe facebook se comentează cu diacritice; da, hatereala pe net e absolut penibilă) și de bun simț, vom rămâne tot la nivelul analfabet al sistemului administrativ actual. Și tinerii cu creier, care pot genera creștere economică și valoare adăugată vor pleca încotro văd cu ochii. Și toate lozincile cu “orașul de poveste, verde, cel mai turistic, motorul regiunii, plm” nu vor folosi nici măcar pentru șters la cur.

via pinterest

via pinterest

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s