Cardul de sănătate

Zilele ăstea am încercat să pricep care este relevanța cardului național de sănătate, însă sunt niște aspecte care mie îmi dau cu virgulă. De exemplu mi s-ar fi părut relevant să fie trecute pe el datele medicale, ca să nu o mai iau de la capăt cu poveștile nemuritoare de fiecare dată când ajung la un alt doctor – din nefericire bazele de date sunt o mare necunoscută pentru specialiștii în științe medicale. Pe site-ul cnas zice că pot fi inscripționate date medicale la cerere; sunt curioasă dacă cineva a făcut asta… Pe de altă parte decontăm sume substanțiale din buzunar pentru analize, investigații, tratamente, consultații șamd, care teoretic nu au treabă cu cardul casei de asigurări, deci oricum informația ar fi incompletă.

Celălalt argument legat de introducerea cardului era legat – dacă îmi aduc eu bine aminte – de prevenirea fraudelor și analizele cost-beneficiu. No bine, atâta vreme cât eu nu văd ce servicii sunt facturate, să-mi explicați vă rog cum naiba se previne frauda în sistem 🙂

În altă ordine de idei, nu înțeleg care este logica de decontare – dacă pacientului nu poți să-i pui un diagnostic și nu ai cum să îi dai tratament fără o anumită investigație, de ce investigația nu se decontează?

Cineva mai deștept, capabil să ne lumineze? 🙂

 

Leave a Reply

