Cine nu are prieteni filologi, să-și facă rost de ei :)

dsc_0001

Hosseini are trei romane publicate, eu am citit ultimele două, A Thousand Splendid Suns și And the Mountains Echoed (primul, The Kite Runner, a fost ecranizat în 2007); ultima carte mi se pare mai slabă decât cea de-a doua, dar no bine, este oarecum normal, și Pamuk mi s-a părut mai previzibil în cărțile mai recente, și mai comercial. Probabil vine la pachet cu celebritatea și presiunea de a scoate cărți pe bandă rulantă. Hosseini este afgan și scrie despre războiul din țara sa, eu l-aș pune pe lista de lecturi obligatorii școlare. Măcar la literatură universală 🙂

Apropo de zona musulmană, când eram kinder, una din cărțile care m-a impresionat maxim a fost Not Without My Daughter (Numai cu fiica mea) – dacă nu ați citit-o, puneți-o pe listă (este și ecranizată, cu Sally Field în rolul principal). Din anii 80 și până în prezent mi se pare că toată zona a luat-o razna, dar na, poate că e doar o percepție eronată…

Doerr a câștigat Pulitzerul pentru ficțiune în 2015 pentru All the Light We Cannot See. Este genul de carte pe care dacă ai început-o nu o poți lăsa din mână. Și care te face să fii recunoscător vremurile demente pe care le trăim care totuși sunt decente față de cele prin care au trecut bunicii sau părinții noștri.

Leave a Reply

