Calorii

Mi-a plăcut clipul de mai sus pentru că mi se pare de bun simț, cu principii aplicabile la orice vârstă. Balerina își monitorizează caloriile cu un jurnal personal, din ceea ce mănâncă scade efortul fizic, lucru pe care o să îl găsiți cam la toate aplicațiile online care se ocupă de managementul kilogramelor. E mai ușor să ai o aplicație pe telefon sau e mai ușor să ai un jurnal scris? Cred că depinde de fiecare, eu folosesc un site de la americani care uneori devine greu de utilizat pentru că trebuie să transform gramele în măsurile lor, dar bonus pot să generez tot felul de statistici (de ex. nu consumam suficiente proteine, așa că am putut să fac corecțiile în regim). Pe de altă parte este mult mai ușor să știi cam câte calorii are fiecare porție și cam ce ar trebui să consumi zilnic, ca să poți să îți gândești mâncarea rapid, fără să faci o tonă de calcule cu pixul pe hârtie sau pe aplicație. O altă idee este de a consuma din toate grupele de mâncare (alimentație echilibrată), dar astfel încât ce intră să fie mai puțin decât caloriile consumate în activități obișnuite + sport, asta dacă vrei să scapi de câteva kilograme. Cât despre mâncarea “sănătoasă”, procesată sau neprocesată, cred că ține foarte mult și de cultura zonei – în România suntem obișnuiți să gătim acasă, dar dacă ai un job solicitant e greu de crezut că ai timp să gătești în fiecare zi; pe de altă parte mâncarea se poate găti, congela, dezgheța atunci când ai nevoie de ea, posibilități există 🙂

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s