Lungul drum al găsirii informaţiilor oficiale

Studiu de caz: TBC

Într-o lumă plină de ştiri false, una din modalităţile de a ajunge la informaţii relevante este de a le căuta pe site-uri oficiale. De exemplu dacă vrem să aflăm mai multe despre infecţia cu TBC, am putea căuta informaţii pe site-urile Ministerului Sănătăţii, la Direcţia de Sănătate Publică locală sau la Spitalul de Pneumoftiziologie. Pentru că, nu-i aşa, educaţia este primul pas în prevenţie şi prevenţia este de preferat tratamentului…

Drept urmare am deschis site-urile şi am folosit căutarea, care mi-a returnat următoarele rezultate (printscreen-uri de astăzi):

2

Site-ul Ministerului Sănătăţii, search cu “tbc”, 5 rezultate. M-am ambiţionat şi am căutat prin meniu, am ajuns la pagina de pacienţi – ghiduri medicale, nimic nici aici. Am revenit la search, am căutat infecţia cu tbc şi tuberculoză, nimic din nou. M-am plictisit şi am închis site-ul că e degeaba :))

3

Site-ul Direcţiei de Sănătate Publică Braşov, niciun buton de search.

4

Site-ul Spitalului de Pneumoftiziologie Braşov, pagina de noutăţi, neactualizată din 2015, nu există search.

În aceste condiţii informaţiile la care ai acces sunt de pe site-uri oferite de google, precum csid.ro şi sfatulmedicului.ro, la concurenţă directă cu ce vei citi în reţelele sociale – un studiu de anul trecut arăta că adulţii din US îşi iau informaţiile din reţelele sociale în procent de 62%; tind să cred că procentul este similar şi la noi.

Cum ar trebui să arate un site creat pentru oameni?

1

CDC site-ul oficial, peste ocean, search pe pagina principală cu tbc returnează rezultatele de mai sus, în maxim 2 secunde.

Leave a Reply

