Cine începe petiţia pentru păstrarea cotei unice de impozitare?

Mi-am descărcat documentul oficial privind viitorul impozit global pe gospodăriei al psd-ului şi prietenilor de guvernare şi mi-am pus mâinile în cap de la prima definiţie. Promit că o să-l citesc şi o să fac un rezumat… primăvara asta, la un moment dat 😀

Până atunci “decât” un exemplu din practica mea personală: cu ani în urmă am purtat discuţii lungi cu una din angajate, finalizate de fiecare dată cu aceeaşi concluzie, că ea nu pricepe de ce salariul ei este doar x lei în mână, când în contract este suma y. După cum unii ştim, din salariul brut se scad aprox. 32,5% taxe – cu ani în urmă era mai mult / mai există nişte deduceri – şi rezultă salariul net; doar că la acestea se adaugă taxele plătite de angajator la stat pentru onoarea de a avea angajaţi, aprox. 23%. Pe scurt ca eu să pot să ofer salariul net angajatului, trebuie să virez la stat 55,5% taxe. Ca o paranteză, cred că o reformă reală ar putea începe cu modificarea legislaţiei muncii, astfel încât salariul brut să conţină toate taxele, inclusiv ale angajatorului şi poate atunci am deveni puţin mai fluenţi şi mai implicaţi… No bine, dacă gagica mea nu a priceput în veci cum se împart taxele, oricâte hârtiuţe i-am desenat eu, cota unică de impozitare a avut măcar beneficiul de a scădea birocraţia şi a de simplifica lucrurile pentru cei care operează cu mai multe surse de venituri (salarii, prestări civile, drepturi de autor, chirii, dividende, etc). Posibil ca încă să mai existe declaraţia individuală de impozit global, deşi cred că pentru majoritatea lucrurile sunt destul de clare şi impozitul este plătit cu reţinere la sursă, de-a lungul anului.

No bine, imaginaţi-vă că în loc să se simplifice sistemul, el se va complica de câteva ori, pentru că aşa vor muşchii psd. Câte persoane din cele care acum nu pricep ce se întâmplă credeţi că vor deveni fluente în viitorul impozit pe gospodărie?

Se apucă cineva de făcut petiţia aia? 🙂

(va urma)

Leave a Reply

