Găurile negre ale Braşovului (rat)

Sincer, încep să cred că anumite servicii şi companii din subordinea administraţiei publice locale braşovene nu sunt altceva decât nişte găuri negre aka zone oficiale de mătrăşit banii contribuabililor. Cea mai faimoasă este CET/Tetkron/SPwhatever. (Apropo de viitorul glorios al centralizării încălzirii şi apei calde, Radet-ul bucureştean este în reorganizare şi Galaţi-ul dacă nu mă înşel a pus de curând lacătul pe compania locală… dar no, să mai băgăm o mică subvenţie că cine ştie, poate apare şi hg-ul care să ne retrimită înapoi în comunism ca să se simtă bine şi nea Mohaci şi prietenii lui de partid). Tot în pole position, pregătindu-se intens să ajungă pe locul 1 se află mai nou RAT Braşov – compania de transport public, care a tocat de curând nişte bani publici – parţial europeni – pentru a ajunge în prezent.

No bine, zilele trecute am vrut să iau un 4 de pe Victoriei până în centru, doar că surpriză, nu am avut de unde să-mi cumpăr bilet. Din gară şi până în centrul civic ai doar 2 posibilităţi – gara sau centrul civic (hidro), în rest, pauză. N-am înţeles de ce există chioşcuri de vândut bilete, dacă stau oricum închise, nici de ce nu-s automate prin staţii. Nu pricep nici de ce nu se poate plăti prin sms, precum parcarea. Aşa că am mers pe jos.

Ce am înţeles însă este că orice discuţie despre eficientizarea transportului în Braşov este derizorie atâta vreme cât nu suntem capabili să eficientizăm ceea ce avem în acest moment. Am mai înţeles că ditamai compania vreau logo-uri moca de pe net, deşi 1) nu cred că nu s-ar fi găsit un minim de buget pentru asta şi 2) sunt probleme mai mari de rezolvat decât logo-ul, în timp ce îşi tratează cu sictir proprii clienţi.

Mă întreb câte generaţii trebuie să mai crape prin Braşov să începem să ne folosim creierul şi pentru a rezolva probleme din comunitate şi nu doar pentru a ne fura căciula unii altora… retoric, desigur.

 

 

Leave a Reply

