Fitness la sală, pe youtube, în parc?

Cu excepția zilelor în care am fost trainer și nu participant și a primului an din facultate, experiența mea la sală de-a lungul anilor a fost super frustrantă. Înainte de internet am ajuns la aerobic la Brașov, la Agrement și la baza de la Dinamo – săli super full și dacă nu știai exercițiile, mergeai degeaba, că nu stătea nimeni după tine să-ți explice ce să faci (în condițiile în care erau câte 8 repetiții). La Sibiu am mers la pilates la o profă de balet care a strâmbat din nas că țin piciorul flexat (făceam taebo acasă în același timp)… Am prietene care au renunțat să mai meargă la zumba la săli celebre, pentru că se promovează competitivitatea în detrimentul mișcării per ansamblu.

Mai știți vorba aia cu “trebuie să săruți o mulțime de broaște până vei găsi un prinț”? Cred că se aplică și în cazul fitnessului la sală. Probabil vei trece și prin experiențe neplăcute până vei găsi un spațiu care să ți se potrivească. Avantajul este că poți folosi aparate (pentru exercițiile destinate musculaturii), poți avea acces la tot felul de sesiuni de exerciții cardio, sau combinații; poți socializa cu persoane noi, face prieteni; te poți motiva cu ajutorul celor din jur și al instructorului și, în teorie, poți manageria mai bine riscurile asociate și un eventual plan de exerciții, etc.

Pe de altă parte dacă odinioară puteai avea acces la casete sau cd-uri cu programe fitness, în prezent cu un singur click ai o tonă de programe pe youtube și/sau diferite aplicații pentru telefonul mobil. Vorba aia, numai să vrei 🙂 Îți poți face un program individualizat, poți face exerciții la ce oră vrei, poți face pauze și cel mai important, vei fii într-un mediu safe, în care nu se uită nimeni la tine și nu te judecă pentru că nu ai abdomenul plat șamd. Poți lucra cu diferite obiecte (ex. benzi elastice sau mingi), dar este mai constisitor să îți amenajezi o sală de fitness cu aparate. Riscul de a te accidenta este mai mare, mai ales dacă te bagi din prima la exerciții complicate și fără o încălzire adecvată. O altă variantă este să implici prietenii, familia și partenerii, dacă spațiul îți permite și dacă ești genul sociabil.

Mai există întotdeauna și a treia variantă 🙂 Aparatele de fitness din parc și cartiere. Ele nu sunt extrem de variate, dar te ajută să lucrezi principalele grupe de mușchi (când zic asta am în cap zona din Parcul Tractorul; știu că zonele sunt oarecum standardizate, dar s-ar putea ca aparatele să difere ușor). Eu le combin de regulă cu mers activ sau alergare ușoară sau incluse într-o zi în parc, cu jocuri, badminton etc. Avantajul e că sunt gratuite, sunt ușor de folosit, sunt în aer liber și s-ar putea să fie în proximitate (chiar la tine în cartier).

Desigur ai putea să-ți scoți și gașca în parc, numai că din motive diverse la noi nu prea se poartă așa ceva…

Până la urmă nici nu contează ce alegi, important este să te miști 🙂

Găsești toate resursele despre mișcare și sport aici. Și dacă te interesează altceva, nu ezita să îmi scrii 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.