10 minute de fitness

Mai întâi au fost programe de o oră. După care au apărut cele de 45 de minute. După care 30 de minute. Sau 20. Mai nou filmulețele de 10 minute sunt noul trend.

Sunt ele eficiente? Doar dacă le combini.

Un program normal include într-o oră 5-10 minute de încălzire, la începutul programului, 5-10 minute de relaxare a musculaturii, la final și restul, exercițiile din program (minim 30 minute).

După logica asta, un filmuleț de 10 minute pe youtube poate conta doar pentru încălzire/ relaxare, în niciun caz pentru mijlocul programului. În plus niciun program nu este recomandat fără o încălzire prealabilă – plecând de la premisa că ai vrea să faci zilnic, 10 minute de mișcare după ce te-ai trezit.

Și atunci ce facem?

Depinde de la caz la caz. Dacă aș vrea să fac mișcare 10 minute zilnic, după trezire, mi-aș crea o rutină, cu mai multe exerciții, pe care să le repet zilnic și care să includă grupele mari de mușchi și articulațiile aferente. Cum însă eu nu sunt prea mobilă după trezire și prefer să fac exerciții după-amiaza, atunci aș căuta prin toate filmulețele astfel încât să le combin după diverse criterii astfel încât să îmi iasă un program mișto și funny + adaptat unuia dintre cele 2 concepte – cardio sau forță. Luând în considerare ce ziceam aici.

Găsești toate resursele despre mișcare și sport aici. Și dacă te interesează altceva, nu ezita să îmi scrii 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.