Încălzire, încălzire, încălzire!!!

Se numește încălzire pentru că ar trebui să-ți crească temperatura corpului cu 1-2 grade.

Teoria zice că etapa de încălzire de la începutul unei sesiuni de sport conține de fapt trei părți: o parte de încălzire generală, o parte de stretching și o parte similară activității specifice.

Încălzirea generală cuprinde două faze: rotiri ale încheieturilor, cu scopul de a le umecta cu lichid sinovial (rotiri circulare ușoare, în sensul acelor de ceasornic și invers, până când încheieturile se simt că se mișcă ușor); activități aerobice, de cel puțin 5 minute, pentru a pompa sânge, a încălzi musculatura și a o face mai elastică (de exemplu alergare ușoară, sărituri cu coarda, marș, bicicletă staționară).

Stretching-ul înseamnă de fapt a întinde principalele grupe de mușchi (de regulă de sus în jos, începând de la cap până la picioare), stretching dinamic, câte 6-8 repetiții; stretching staționar, câte 30 secunde, pentru mușchii pe care îi vei lucra mai târziu în mod special.

Activitatea specifică: se fac aceleași mișcări ca în setul principal, doar că de intensitate redusă.

Într-o sesiune de o oră, 5-10 minute la început ar trebui să fie încălzirea și minim 5 minute la final cool-down, mișcare ușoară (să-ți ajungă pulsul sub 120 bpm) și exerciții de stretching, pentru a-ți relaxa corpul gradual și a preveni acumularea de acid lactic (cel care duce la febră musculară).

Am văzut persoane care vin în parc și se suie direct pe aparatele de fitness- greșeală majoră și risc de accidentare, mai ales că sunt mulți vârstnici. Am văzut persoane care vin la piscină și se aruncă direct în bazin, la ture, că no, nu e sexi să te încălzești pe margine. Cu ani în urmă am fost și eu extrem de deșteaptă și m-am băgat la alergare de rezistență după mulți ani în care nu mai alergasem deloc – bineînțeles că după o tură am crezut că-mi scuip splina, m-am demotivat rapid, am făcut mega febră musculară și, logic, n-am mai alergat deloc… Între timp am învățat că lucrurile se iau gradual și că fără încălzire nu mai fac nimic 🙂

Găsești toate resursele despre mișcare și sport aici. Și dacă te interesează altceva, nu ezita să îmi scrii 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.