Alergatul pentru începători, ep. 4/4

No bine, nu știu voi, dar eu, după ce am început să citesc articolele Oanei despre alergat, am și început să-mi caut adidașii prin casă :)) Dar eu sunt ofticată că nu pot să mă joc tenis și elastic în casă, deci sunt un caz mai special 😛

În altă ordine de idei, căutând după tot felul de resurse legate de sport și mișcare, am realizat că cel puțin în zona Brașovului sunt extrem de multe evenimente legate de alergat, pentru toate categoriile de persoane și distribuite de-a lungul anului. Iarăși, am foarte mulți prieteni care s-au apucat de alergat din varii motive, inclusiv pentru a strânge fonduri pentru diferite cauze și aleargă deja anual, de mai mulți ani 🙂 Cred că dacă ai puțină ambiție, și crești efortul gradual, rezultatele se vor vedea destul de repede.

Câteva resurse în plus, pentru cei care doresc să (re)înceapă alergatul – Jeff Galloway propune metoda mers-alergat (Run-Walk), cu pauze de mers care reduc accidentările și ajută mușchii în special în pregătirea pentru curse mai lungi. Metoda se folosește din 1974 🙂

Nivel/ Alergat/ Apoi mers/ Repetat

Începători/ 10-30 secunde/ 1-2 minute/ pe toată durata turei

Intermediar/ 1-5 minute/ 1-2 minute/ pe toată durata turei

Avansați/ 6-8 minute/ 30 secunde – 1 minut/ pe toată durata turei

Un plan de training, super simplu, ar include 3 zile de alergat pe săptămână, cu 2 ture de alergat sau mers/alergat de 20-30 minute și 1 tură mai lungă în weekend de alergat sau mers/alergat de 40 minute- o oră (ex. marți și joi și sâmbăta/duminica); alergat într-un ritm lejer, în care poți conversa; pauze regulate de mers.

În parcul Tractorul, o tură mare de parc este cam 1,25 km, 4 ture sunt 5 km, 8 ture sunt 10 km. 5k, cele mai simple curse sunt cam 8 km, aprox. 6,5 ture de parc. În 6-7 săptămâni, poți porni de la 1 tură de parc și adăuga câte una în plus, ca la final să alergi cei 5k.

Alte distanțe: o tură mare de Centrul Civic – 1,5 km; o tură de parcul Noua – 0,75 km; o tură de Al. Brediceanu (de la Olimpia la Star) – aprox. 1 km.

Nu uita de încălzire 🙂 Că nu vrei să te accidentezi.

Desigur poți combina o zi de alergat, cu înot, biciclit, fitness, zumba sau altele. Chiar nu contează atâta vreme cât ești activ și te miști în mod regulat 🙂

Găsești toate resursele despre mișcare și sport aici. Și dacă te interesează altceva, nu ezita să îmi scrii 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.