Despre fitness

Din start trebuie să recunosc că ceea ce știu eu + ceea ce am experimentat în domeniul fitnessului nu mi s-a părut suficient pentru un articol cât de cât ok, așa că am apelat la un prieten 🙂 Din gașca celor care merg la sală aproape zilnic, indiferent că e soare sau că plouă afară și fac lucrul ăsta încă dinainte ca fitnessul să devină mainstream și un must have pentru pozele de instagram 🙂

Acum prin fitness înțelegem în ziua de azi exercițiile de forță, pentru dezvoltarea/ menținerea musculaturii, făcute de regulă la sală și folosind o mulțime de aparate, care mai de care mai sofisticate. Pentru începători sunt ok și exercițiile învățate la ora de sport și/sau unele ușor mai avansate, practicate acasă, cu sau fără aparate – youtube-ul e plin de exerciții de unde vă puteți inspira, doar luați-o încet, mai ales dacă nu ați făcut mișcare de multă vreme 🙂

Prietenul meu spune că un program bun înseamnă mers la sală de 3-4 ori pe săptămână, cu sesiuni de aprox. o oră și jumătate, care să lucreze diferite grupe musculare, ex. spate, umeri, brațe, piept, picioare sau abdomene. OMS recomandă exerciții destinate musculaturii (pentru toate grupele de mușchi, aprox. 8-12 repetiții x 8-10 exerciții diferite) de minim 2 ori pe săptămână. Combinate în timpul săptămânii cu sesiuni aerobice și alte tipuri de activități de mișcare cu efort moderat. Mai multe aici. 

Pentru sală eu recomand să mergi cu un prieten care se pricepe sau să ceri ajutorul unui instructor, cel puțin pentru început, pentru a preveni accidentările. Ca intensitate ar trebui să scoți corpul ușor din zona de confort – în timp vei învăța să te cunoști și să vezi ce și cât merge.

No bine și cum găsim o sală bună? Cu research și prin recomandări 🙂 Verifică disponibilitatea pentru intervalele tale orare, vestiarele, dușurile, dacă sala e bine aerisită/ încălzită/ cu lumină naturală, ce fel de aparate sunt și dacă există dubluri.

Care sunt cele mai întâlnite accidente la sală, am întrebat eu? În primul rând alimentația (cine s-ar fi gândit, mi-am zis eu retoric, în gând :P), apoi folosirea unor greutăți prea mari, lipsa încălzirii sau o încălzire incompletă (nu vă spuneam eu acu ceva vreme același lucru?? :D), lipsa concentrării sau a experienței, execuțiile incorecte. Și cele mai enervante chestii? Oamenii care folosesc aparate – ex. gantere – și uită să le mai pună la loc sau cei care-și lovesc ganterele între ele pentru impresie artistică șamd…

Dacă o să vă uitați prin filmele vechi, din anii 80-90 și înainte de asta o să observați corpuri atletice, nu neapărat musculoase. Standardul s-a schimbat în ultimii douăzeci de ani, odată cu un marketing puternic. O fi de bine, o fi de rău, nu știu. Cert este că societatea ar fi mai ok cu 100% oamenii atletici, decât 20% six packs, 20% normali și 60% supraponderali și obezi…

Una peste alta, nu uitați să vă mișcați regulat, orice variantă ați alege și să includeți și o parte destinată musculaturii. Și pentru orice situație, păstrați și cel puțin un prieten pasionat de fitness în lista cu numere scurte, că nu se știe când veți avea nevoie de el/ea/ it 🙂

Găsești toate resursele despre mișcare și sport aici. Și dacă te interesează altceva, nu ezita să îmi scrii 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.