Autobuze turistice, Brașov vs. Constanța

O să încep cu indexarea în google: am căutat “autobuz turistic + localitate”, cel din Constanța a fost al doilea rezultat pe prima pagină, cel de Brașov nu apare în primele 5 pagini, a fost nevoie să caut și RAT ca să găsesc un link.

City Tour se cheamă linia specială din Constanța și este branduit frumos, logo care apare și pe autocarele supraetajate. Circulă 3 luni, în sezonul turistic și acoperă Mamaia și Constanța, aproximativ 100 de obiective turistice (lungime de vreo 14 km doar dus). Ar fi fost interesant să acopere și zona de Mamaia Nord, până în Năvodari, poate de la anul încolo. Circulă la 25 de minute, de la ora 9 la 22, pe principiul Hop on/ hop off. Biletul pentru toată ziua este 5 lei, fiind cumpărat de la șofer.

Brașovul are un autobuz turistic de anul acesta, deși Consiliul Județean a mai avut o tentativă în trecut, cu un autocar supraetajat care nu încăpea prin oraș. Traseul este strict pe zona de centru istoric, din Livada Poștei, Piața Unirii, Sub Tâmpa și înapoi pe lângă parcul Titulescu, având 7 stații. Sunt 10 curse zilnice, între orele 9-18, cu plecare la fiecare oră, la fix din Livada Poștei, pe același principiu Hop on/hop off. Biletul este 10 lei pe zi și se poate cumpăra de la șofer sau de la casieriile din Livadă sau primărie (că turiștii nu vin pe la gară și nici nu folosesc automatele RAT, mda; sunt curioasă dacă se pot cumpăra prin aplicația cea nouă de mobil…).

Faza e că spre deosebire de Constanța, zona acoperită din Brașov este mult mai mică și mai compactă. Biletul normal costă 2 lei o călătorie și poate fi folosit 50 de minute pentru a călători pe mai multe linii sau pe aceeași linie. De aici. Practic și dacă te dai jos să faci o poză, în 100 de minute consumi 2 bilete normale și tot nu vei cheltui 10 lei (dacă ești pensionar, prețul e la jumătate). Singurul punct în care nu vei ajunge este Sub Tâmpa, dar tot nu mi se pare că merită banii în plus… și dacă nu ai probleme de mobilitate este absurd să nu mergi pe jos, că ăsta este de fapt tot farmecul Brașovului…

A mai fost o sugestie de a prelungi traseul și a include și zona de Belvedere, de pe drumul de Poiană, caz în care poate ar fi fost traseul mai interesant. Dar chiar și așa, ar fi necesare mai multe autocare, care să circule la jumătate de oră, că nu ai ce face o oră acolo (presupunând că nu vrei să faci sex în tufișuri :))) )

Rămâne de văzut dacă proiect RAT-ului din această vară va deveni unul anual și dacă va fi de succes. Oricum cred că este o idee care merită disecată și dezvoltată, căci mizeria aia de trenuleț cu plastic nu are ce căuta în oraș!!!!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.