Eu când vreau să mănânc, mănânc [ep. 10 grăsimi]

Grăsimile sunt 9 calorii/gram și ar trebui să reprezinte cam 20-35% din totalul zilnic al caloriilor. Da, în mod surprinzător. 🙂

La ora actuală avem trei categorii de grăsimi: saturate, nesaturate (mono sau poli) și trans. Cele saturate sunt preponderent cele din surse animale (unt, untură etc.), dar și uleiul de cocos și cel de palmier și se solidifică la temperatura camerei. În categoria de nesaturate intră uleiurile vegetale, avocado, nuci și uleiul de pește – la ora actuală sunt cele recomandate pentru un consum sănătos, cu moderație. Grăsimile trans sunt cele hidrogenate artificial (margarina) și care sunt pe lista de nasoale și în curând interzise în UE (ceea ce va fi interesant, pentru că se regăsesc în atâtea produse…).

Ca un fapt divers interesant, toate grăsimile & uleiurile conțin de fapt o combinație de acizi grași saturați, mononesaturați și polinesaturați, în procentaje diferite. 🙂

Citește sezonul 1, Pace, dragoste și avocado. Citește toate articolele din sezonul 2, Eu când vreau să mănânc, mănânc.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.